loading...
rond
rond بازدید : 47 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

 

وب سایت های زیادی وجود دارند که فوق العاده به نظر می رسند و آخرین گرایش های طراحی را دارند اما اغلب در عملکرد مورد نظر خود به سختی شکست می خورند. روندهای طراحی البته مهم هستند زیرا به شما الهام تازه و تکنیک های جدید می دهند ، اما اجرای این تکنیک ها و سبک ها باید هوشمندانه و متمرکز باشد. به عنوان مثال ، یک وبلاگ یک بروشور بازاریابی نیست. شما باید به جای سبک ، بر قابلیت استفاده و خوانایی تمرکز کنید. به همین ترتیب ، یک وب سایت تبلیغاتی برای یک بازی رایانه ای باید دارای گرافیک و سبک هایی باشد که احساس و سبک خاصی را به تصویر می کشد. زیبایی در اینجا بسیار مهم است

وقتی طراح به سادگی ظاهر و احساسی را اجرا می کند که در حال حاضر مد است، بدون اینکه در مورد چگونگی عملکرد وب سایت یا کسب و کار پشت آن فکر کند ، بعید است نتیجه نهایی بسیار مثر باشد.

طراحی وب درمورد ساخت یک رابط کاربری است که عملکرد را برقرار می کند ، قابل استفاده و در دسترس است و احساسات و احساسات مناسب را از خود بروز می دهد. طراحی وب موثر به همه این عناصر نیاز دارد تا با اهداف وب سایت شما هماهنگ باشد و با اهداف سازمانی وب سایت هماهنگ باشد. طراحی استراتژیک در واقع شناسایی این اهداف و استفاده از آنها برای هدایت طراحی شما است.

 

اجرای طراحی استراتژیک

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانیم از شش مرحله برای فکر استراتژیک در مورد یک پروژه طراحی وب استفاده کنیم:

 

1 اهداف خود را تعیین کنید

 

یکی از اولین کارهایی که باید قبل از شروع کار در یک پروژه طراحی وب انجام دهید این است که اهداف مشتری یا سازمان خود را روشن کنید. با وب سایت جدید یا طراحی مجدد می خواهید به چه چیزی برسید؟ هدف اصلی وب سایت چیست؟ از مشتری ، مدیر یا خودتان بپرسید اینها چیست. اگر آنها یا شما هنوز نمی دانید ، باید درباره آنها بحث و توافق شود. اگر بخواهید طراحی شما هدف داشته باشد ، یک جهت واضح ضروری است.

به یاد داشته باشید که یک وب سایت یک قطعه هنری نیست ؛ این یک رابط است که یک عملکرد را ارائه می دهد. این عملکرد ممکن است فروش محصولات ، ارائه محتوای اطلاعاتی ، سرگرمی ، اطلاع رسانی یا دسترسی به خدمات باشد. این عملکرد هرچه باشد ، طراحی شما باید بر تحقق آن متمرکز باشد. اهداف نیز مهم هستند ، به خصوص اگر در حال طراحی مجدد هستید. بپرسید چرا دوباره طراحی می کنید: آیا می خواهید تعداد ثبت نام ها را افزایش دهید ، نرخ گزاف را کاهش دهید یا ممکن است مشارکت کاربر را افزایش دهید؟

 

نگاهی به طراحی وب سایت نیویورک تایمز در بالا بیاندازید. عملکرد آن ارائه محتوای اطلاعاتی است. رابط کاربری مینیمالیستی با محو شدن در پس زمینه به زیبایی از این عملکرد بهره می برد.

 

بر خلاف نیویورک تایمز ، AdaptD یک استودیوی طراحی وب است ، بنابراین هدف ارائه محتوای زیاد نیست بلکه تحت تأثیر قرار دادن بازدید کنندگان با طراحی آن ، نمایش گالری و تبلیغ خدمات شرکت است. تصاویر در اینجا بسیار مهم هستند و AdaptD با تصاویر زیبا و رنگ های قوی یک تجربه مرور را ارائه می دهد.

 

2 مخاطبان خود را شناسایی کنید

 

مخاطبان شما چه کسانی هستند که نقش مهمی در ظاهر و عملکرد وب سایت شما دارند. در اینجا اطلاعات جمعیتی زیادی وجود دارد که می تواند بر طراحی شما تأثیر بگذارد ، از جمله سن ، جنس ، حرفه و شایستگی فنی. یک وب سایت بازی رایانه ای برای مخاطبان جوان به سبکی متفاوت از یک مجله تجاری جدی نیاز دارد. قابلیت استفاده باید نقش بیشتری برای مخاطبان مسن و از نظر فنی باهوش تر داشته باشد.

مخاطبان شما نه تنها زیبایی عمومی وب سایت را تحت تأثیر قرار می دهند بلکه جزئیات کوچکتر مانند اندازه قلم را نیز تعیین می کنند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در مورد افرادی که از وب سایت شما استفاده می کنند کاملاً شفاف هستید.

 

طراحی مجدد ناموفق راک استار jQuery است. این طراح در تلاش برای ایجاد هیجان بیش از حد پیش رفت و بنابراین نتوانست مخاطبان جدی و با تکنولوژی را پاسخ دهد. از آن زمان ، گرافیک ستاره راک با ظاهری محافظه کارانه جایگزین شده است.

 

مخاطبان دیزنی بچه ها هستند. هدف این است که این مخاطب جوان را سرگرم کرده و درگیر آن کنیم ، و طراحی این کار را با قرار دادن محتوا در یک رابط سرگرم کننده و رنگارنگ با عناصر بصری و تعاملی زیاد انجام می دهد. 

3 تصویر برند خود را تعیین کنید

 

بسیاری از طراحان تمایل دارند کمی از جدیدترین روند الهام بگیرند و سپس آنها را پیاده سازی کنند بدون اینکه ابتدا به این فکر کنند که واقعاً چه تصویری باید منتقل کنند. دکمه های براق ، شیب ها و کف های بازتابنده ممکن است برای برخی از وب سایت ها کار کنند ، اما ممکن است برای نام تجاری شما مناسب نباشد.

به رنگ فکر کنید. به احساسی که می خواهید بدست آورید و احساساتی که می خواهید ایجاد کنید فکر کنید. طراحی شما باید شخصیت و شخصیت برند شما را در بر داشته باشد. همه چیز مارک دارد؛ حتی اگر محصول یا خدمتی را نمی فروشید - به عنوان مثال اگر وبلاگی را اداره می کنید - وب سایت شما هنوز احساس خاصی دارد که بازدیدکنندگان شما را تحت تأثیر قرار می دهد. تصمیم بگیرید که این برداشت باید چگونه باشد.

Carbonica وب سایتی است که هدف آن کمک به مردم برای کاهش انتشار کربن است. تصویر سازگار با محیط زیست از وب سایت با استفاده از تصاویر کاغذی و بافتهای بازیافتی و همچنین رنگهای سبز و قهوه ای خاکی ساخته شده است.

 

رستورانکا یک وب سایت بررسی رستوران بود. طراحی آن با به دست آوردن ظاهر و احساس منوی واقعی که در یک رستوران می بینید ، این موضوع را نشان می دهد.

 

اولین قدم شما برای ورود به دنیای وب و دیجیتال طراحی سایت است. شرکت سئو اینجا (seoinja) از اولین قدم های شما کنارتان هست تا بزرگ شوید و رشد کنید


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 133
  • بازدید سال : 978
  • بازدید کلی : 3,533