loading...
rond
rond بازدید : 45 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

 

what is web design? 

طراحی وب چیست؟

 

طراحی وب فرآیند برنامه ریزی ، ایده پردازی و تنظیم مطالب بصورت آنلاین است. امروزه ، طراحی وب سایت فراتر از زیبایی است و شامل عملکرد کلی وب سایت است. طراحی وب همچنین شامل برنامه های وب ، برنامه های تلفن همراه و طراحی رابط کاربر است.

آیا می دانید طراحی وب می تواند تأثیر زیادی در عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند Google داشته باشد؟ این مقاله به شما اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی ایجاد وب سایتی می دهد که نه تنها خوب به نظر می رسد ، بلکه عملکرد مناسبی دارد و رتبه بالایی در جستجو دارد

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

 

• یافتن الهام

• انتخاب ابزار طراحی وب

• عناصر بصری

• عناصر عملکردی

• انواع طراحی وب

تطبیقی ​​در مقابل پاسخگو

انگیزه یافتن

 

طراحان در همه جا به دنبال الهام هستند. در اینجا برخی از بهترین سایت ها برای کمک به روان کردن آب خلاقیتان آورده شده است:

• behance

• Pinterest

• awwwards

Web design inspiration

• site inspiration

 

انتخاب ابزار طراحی وب

 

برای طراحی وب سایت دو روش اصلی وجود دارد: استفاده از برنامه دسک تاپ یا استفاده از وب سایت ساز. ابزاری که تصمیم دارید از آن استفاده کنید بسته به اندازه تیم ، بودجه و نوع سایتی که می خواهید بسازید و الزامات فنی آن بسیار متفاوت خواهد بود.

 

1. برنامه های دسک تاپ

برنامه های دسک تاپ نیاز دارند که طراحان طرح خود را ایجاد کرده و آن را برای یک تیم توسعه دهنده ارسال کنند که سپس می تواند طرح را به کد تبدیل کند. محبوب ترین برنامه های دسک تاپ برای طراحی وب سایت ها ، فتوشاپ و Sketch هستند.

 

به طور معمول ، این استاندارد برای وب سایت های بزرگ و یا پیچیده است زیرا به طراح اجازه می دهد تا بر روی ظاهر و احساس کلی تمرکز کند ، در حالی که تمام چالش های فنی به تیم توسعه منتقل می شود. متأسفانه ، این فرایند می تواند گران و وقت گیر باشد زیرا منابع متعدد ، مجموعه مهارت ها و اعضای تیم مورد نیاز است.

برای جلوگیری از مشارکت یک توسعه دهنده ، استفاده از یک سازنده وب سایت برای طراحی وب سایت با نیازهای فنی کمتر مفید است.

 

2. سازندگان وب سایت 

امروزه بسیاری از سازندگان وب سایت در بازار وجود دارند که طیف گسترده ای از ویژگی ها و خدمات را ارائه می دهند. Wix ، Squarespace ، Webflow و PageCloud ، تنها چند نمونه از سازندگان وب سایت های محبوب هستند که از نظر قابلیت طراحی ، گزینه های الگو ، قیمت و تجربه ویرایش کلی متفاوت هستند. حتماً تحقیق خود را انجام دهید ، آزمایشات آزمایشی رایگان انجام دهید و مشخص کنید کدام یک از بسترها بیشتر با وب سایت شما متناسب است.


سازندگان وب سایت یا وب سایت های سازگار یا پاسخگو ایجاد می کنند که تجارب مختلف ساخت را ارائه می دهند. این مفاهیم در زیر با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می گیرند تا بتوانید به بهترین وجه درک کنید کدام سازنده ها برای شما کار می کنند اگر نمی دانید چگونه کدگذاری کنید ، آشنایی با آزادی ها و محدودیت های ابزارهای مختلف طراحی وب سایت ضروری است. به عنوان مثال ، گرچه وردپرس پرکاربردترین پلتفرم وب سایت است ، اما به دلیل گزینه های محدود سفارشی سازی ، مورد علاقه طراحان بصری نیست.

قبل از شروع به ساختن وب سایت ، نیازهای وب سایت خود را تعیین کنید: آیا یک گالری عکس ایجاد می کنید؟ هر چند وقت یک بار سایت خود را به روز می کنید؟ آیا به فرم تماس نیاز دارید؟ یک سازنده وب سایت انتخاب کنید که بتواند به شما در دستیابی موثر به اهداف کمک کند.

عناصر طراحی وب

هنگام طراحی وب سایت ، مهم است که هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد سایت در نظر گرفته شود. ادغام این عناصر قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده سایت شما شامل عناصری از جمله رابط کاربری آسان ، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر ، نوشتاری متن و متناسب با موقعیت مناسب و طرح رنگی است. عملکرد سایت شما به سرعت ، رتبه بندی ، جستجو و توانایی جذب مخاطب شما اشاره دارد.

عناصر بصری

در اینجا یک مرور کلی از عناصری است که باید هنگام طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید تا مطمئن شوید همه کارها به خوبی با هم کار می کنند. هر بخش نکات و نکاتی را برای کمک به شما در شروع کار ارائه می دهد.


کپی مکتوب

اصولاً ظاهر و متن وب سایت شما دست به دست هم می دهد. مهم است که نویسندگان و طراحان محتوای شما با هم کار کنند تا یک طراحی منسجم با عناصر متعادل ایجاد کنند. بر روی ایجاد تکه های متن (با استفاده از بلوک های متنی) تمرکز کنید تا از گرافیک و تصاویر خود تعریف کنید.

 

فونت ها

فونت انتخاب کنید که از طراحی کلی شما تعریف کند. قلم باید با طرح رنگی ، گرافیکی ، تصاویر شما جفت شود و لحن کلی وب سایت شما را تقویت کند. ابزارهایی مانند Canva’s Font Combinator به شما کمک می کنند تا مطابقت مناسبی با قلم خود پیدا کنید. ابزارهای طراحی وب مانند PageCloud حتی شامل چندین جفت فونت در برنامه خود هستند.

 

رنگها

رنگها یکی از مهمترین عناصری هستند که باید هنگام طراحی وب سایت مورد توجه قرار گیرند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از سوisc تفاهمات در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد ، و تمرکز بر رنگهایی که از طراحی و لحن کلی وب سایت شما تعریف می کنند مهمتر است. رنگ بندی خود را با نام تجاری خود و پیام هایی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید تنظیم کنید.

 

 چیدمان

نحوه تصمیم گیری برای تنظیم محتوای خود تأثیر چشمگیری در قابلیت استفاده و عملکرد سایت شما خواهد داشت. هیچ قانون خاصی وجود ندارد که در هنگام انتخاب یک طرح دنبال کنید ، با این وجود ، چند اصل اصلی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. اطمینان حاصل کنید که نیازهای مخاطب مورد نظر خود را در نظر بگیرید و از استفاده از طرح تحریک بیش از حد که ممکن است پیام های مورد نظر شما را منتقل کند ، اجتناب کنید. 

 

شکل ها

استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی وب می تواند به یکپارچه سازی متن و تصاویر کمک کند و به ظاهر کلی سایت کمک کند. ترکیب رنگ ها و اشکال زیبا می تواند به توجه بازدید کنندگان سایت شما کمک کرده و به جریان کلی سایت شما کمک کند.

 

فاصله

فاصله یک عنصر کلیدی برای ایجاد وب سایت هایی است که از نظر بصری دلپذیر و آسان است. هر عنصر در طراحی شما به یک روش یا دیگری فاصله را در بر خواهد گرفت. استفاده مناسب از فضای خالی در ایجاد طرحی بسیار مهم است که متن ، عکس و گرافیک را کاملا متعادل کند. ثابت نگه داشتن فاصله شما می تواند به کاربران شما در پیمایش وب سایت شما با سهولت کمک کند. مفهوم فضای سفید قطعاً در اولویت طراحان وب مدرن است.

 

تصاویر و نمادها

طراحی های شگفت انگیز می توانند اطلاعات زیادی را فقط در چند ثانیه برقرار کنند. این کار با استفاده از تصاویر و آیکون های قدرتمند امکان پذیر است. تصاویر و نمادهایی را انتخاب کنید که پیام شما را پشتیبانی و تقویت می کنند. جستجوی سریع Google در تصاویر و نمادهای سهام هزاران گزینه ایجاد می کند. برای کمک به ساده شدن جستجوی خود ، در اینجا چند مورد دلخواه آورده شده است: تصاویر و نمادهای رایگان

Pexels

unsplash

IconMonstr

Shutterstock (پولی)

 

ویدیو

ادغام ویدیو ها در طراحی وب به طور فزاینده ای در میان طراحان محبوب می شود. در صورت استفاده صحیح ، فیلم ها می توانند به کاربران شما کمک کنند تا پیامی را که از طریق متن یا تصویر به درستی منتقل نمی شود ، تجربه یا درک کنند. به خاطر داشته باشید که مانند داشتن یک صفحه تلویزیون در یک رستوران ، چشمان بازدید کنندگان به سمت تصاویر متحرک جلب می شود. مطمئن شوید که فیلم های شما با عناصر مهم دیگر رقابت نمی کنند یا از آنها کم نمی کنند.

 

عناصر عملکردی

این عناصر کاربردی ضروری است که هنگام طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید. وب سایتی که به درستی کار کند برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو و داشتن بهترین تجربه ممکن به کاربران بسیار حیاتی است.

 

جهت یابی

پیمایش وب سایت شما یکی از عناصر اصلی است که تعیین می کند وب سایت شما به درستی کار کند. بسته به مخاطبان شما ، پیمایش شما می تواند اهداف مختلفی داشته باشد: کمک به بازدید کنندگان برای اولین بار در کشف آنچه سایت شما ارائه می دهد ، دسترسی آسان به صفحات شما برای بازگشت بازدیدکنندگان و بهبود تجربه کلی هر بازدید کننده. برای نکات بیشتر در مورد پیمایش ، این بهترین روش ها را بررسی کنید.

 

رابط کاربری (UI)

بازدید کنندگان سایت شما بسته به دستگاهشان چندین روش برای تعامل با سایت شما دارند (پیمایش ، کلیک ، تایپ کردن و غیره). بهترین طراحی وب سایت این تعاملات را ساده می کند تا به کاربر حس کنترل بودن آنها را بدهد. در اینجا چند نمونه هستند:

 

هرگز صدا یا فیلم را خودکار پخش نکنید

هیچ وقت متن را هایلایت نکنید مگر اینکه قابل کلیک باشد

اطمینان حاصل کنید که همه فرم ها برای موبایل مناسب هستند

از پنجره های بازشو پرهیز کنید (pop up)

از جک اسکرول خودداری کنید

 

 تصاوير متحرك

تعداد زیادی از تکنیک های انیمیشن وب وجود دارد که می تواند به شما در جلب توجه بازدید کننده کمک کند و به بازدیدکنندگان شما اجازه می دهد با بازخورد با سایت شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال ، افزودن دکمه ها یا فرم های "مانند" می تواند بازدیدکنندگان سایت شما را درگیر خود کند. اگر در طراحی وب تازه کار هستید ، توصیه می کنیم انیمیشن های خود را ساده نگه دارید تا از مداخله برنامه نویس جلوگیری کنید.

 

سرعت

هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد. بیش از چند ثانیه انتظار برای بارگیری یک صفحه می تواند به سرعت بازدید کننده را از ماندن یا بازگشت به سایت شما باز دارد. صرف نظر از زیبایی ، اگر سایت شما به سرعت بارگیری نشود ، در جستجو عملکرد خوبی نخواهد داشت (یعنی در Google رتبه بالایی نخواهد داشت).


سازندگان برتر سایت معمولاً محتوای شما را برای زمان بارگذاری سریعتر فشرده می کنند ، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. حتماً تحقیق کنید که سازندگان سایت برای محتوایی که در سایت خود دارید بهترین کار را خواهند کرد. به عنوان مثال ، PageCloud تصاویر شما را بهینه می کند تا از بارگذاری سریع سایت های دارای عکس های بزرگ و یا چند عکس اطمینان حاصل کند

 

ساختار سایت

ساختار یک وب سایت هم در تجربه کاربر (UX) و هم در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نقش مهمی دارد. کاربران شما باید بتوانند به راحتی از طریق وب سایت شما حرکت کنند بدون اینکه با مشکلات ساختاری روبرو شوند. اگر کاربران هنگام تلاش برای جستجوی سایت شما گم شده باشند ، احتمالاً "خزنده ها" نیز وجود دارند. خزنده (یا ربات) یک برنامه خودکار است که از طریق وب سایت شما جستجو می کند و می تواند عملکرد آن را تعیین کند. ناوبری ضعیف می تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف و رتبه بندی سایت شود. 

 

سازگاری متقابل بین مرورگر دستگاه

یک طراحی عالی باید در تمام دستگاه ها و مرورگرها جلا داده شود (بله ، حتی اینترنت اکسپلورر). اگر سایت خود را از ابتدا می سازید ، توصیه می کنیم از یک ابزار آزمایش بین مرورگر استفاده کنید تا این روند خسته کننده را سریعتر و کارآمدتر کنید. از طرف دیگر ، اگر از یک پلت فرم ساخت وب سایت استفاده می کنید ، تیم توسعه دهنده شرکت به طور متناوب به آزمایش متقابل مرورگر می پردازد و به شما امکان می دهد روی طراحی تمرکز

کنید.

شرکت سئو اینجا (seoinja)، متشکل از تیمی جوان و متخصص در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت است که می تواند بهترین و تخصصی ترین مشاوره را در این زمینه به شما ارائه دهد. تیم تولید کننده محتوا، تیم طراح سایت و کارشناسان سئو می توانند پروژه را به صورت کامل برای شما آماده کنند.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 977
  • بازدید کلی : 3,532